2011-08-02

Pesanan Dari Sahabat Baik !!!

Assalamualaikum ...

Salam Ramdhan buat semua 
Muslimin dan Muslimat ...

Tadi kan 
Jam tepat pukul tiga suku ,
handphone aku berbunyi
kira tandanya masuk berbuka puasa lah ..
eh eh ..
apa yang aku merepek ni ..
silap weh ..
kira masuk mesej laa...

Bila aku tengok aku dapat MMS
dari sahabat baik aku .
iaitu dari bro MAXIS ..
nge~~
ini gambar yang dia hantar


eh kenapa ada gambar perempuan je ???
memang mengumpat sinonim dengan kaum hawa saja eh ??
HEHE . HEHE .

bagus betul lah member aku nih ..
dia cuba ingatkan aku supaya tidak mengumpat
di bulan mulia ini ..

hampa ada dapat tak ???
kalau tak .
that means ,
MAXIS tu bukan lah sahabat ang..
HAHA

sekarang kita kan dah dua hari 
berada di dalam bulan Ramadhan ,
di mana bulan yang menjanjikan limpahan pahala 
dengan ibadah yang kita lakukan ...

Selain dari ang dok tahan diri dari lapaq dan haus ,
kita juga tak boleh buat perkara-perkara yang diharamkan ...
bukan lah aku kata kalau bulan lain ,
ang boleh buat ...
jangan ang dok salah paham pula yee ...

Tapi kalau ang buat dalam bulan puasa ,
bukan saja dapat dosa ...
malah ianya akan mengurangkan pahala puasa kita ...
rugi doe !!!
last last ang dok lapaq dengan haus jelah
tak dapat nya imbuhan pahala tu ..
HUHU . HUHU .

Antara perkara yang dilarang untuk kita buat
ialah Mengumpat lah .
Mengumpat atau mencari keburukkan orang lain ,
adalah satu perkara yang tidak terlepas dari kita manusia yang lemah ini .
Jadi sila kurang kan @ hapus kan terus sikap Mengumpat tu ..

That it !!!
Thanks for reading ...

5 comments:

AINI CHE DIN said...[Reply]

itulah yg sebaik2nya klau boleh jgn kurangkan saja mngumpat tp jgn ngumpat teruih la senang cita..hehe

maxis tak bg mms pun kt sy..sah maxis tak syg ni..boikot mxs arr cmni

diana said...[Reply]

bulan puasa tak payah la cakap banyak2 sangt..
mulut ada bau la..
diam diam sudah..
hahahha

nonyy said...[Reply]

entry yang baik . (:

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

@AINI CHE DIN : thanks .. HAHA ,, boikot jgn tak boikot .. hehe

@diana : mana ada cakap pun, tulis je ..
hanya menggunakan tangan .. hehe

@nonyy : thanks :)

si cantik sally said...[Reply]

haik??cam ku kenal pic ni..pot pet2...ak baru dapat smalam laaaa..dr maxis...oke ingt tuhh..jgn pot pet pot pet buat entry mengumpat yekkk..jhahahaha