2011-04-19

Beza Cinta , Sayang, Suka & Minat

Selamat tengah hari 

sahabat-sahabat ku sekalian !!

mcm mana hari ni uolls sihat??

hope will be fine okeh... 

tengah hari ni 

aku nak share sikit dengan uolls semua..

baru je tadi aku di tag notes 

dalam FB tentang perbezaan 

CINTA,

SAYANG, 

SUKA & MINAT...


mari membaca..silakan...


Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tahu.. dan kita sebuleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya keng kita dah nak pecah…)

Minat - Apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan… )

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu…

So uolls macam mana??

adakah yang uolls rasakan sekarang??
adakah hanya sekadar suka terhadap seseorang ??
atau hanya emosi sesaat ? 
atau anda telus mencintai dan menyayangi dia ??

thanks for reading this entry :)

3 comments:

diana said...[Reply]

dah ada semua rasa tu ..
tapi cuma untuk seorang..
hehehhe..
suami akak la..
hehehh

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

wah !! bagus akak !!
semoga akak sentiasa bahagia di samping keluarga tercinta :)

miss ryrinn said...[Reply]

SAYANG TAK SEMESTINYE CINTA KAN ? HUHU


JOM JOIN CONTEST NI . MANA TAU BERMINAT :) http://sekencangangin.blogspot.com/2011/04/kencang-contest-wang-tunai-untuk.html