2011-02-01

Mari Melawak Pagi-Pagi Nih

Morning blogger!!!
hah !! pagi nih mai kita
pakat dengar perbualan 
antara Si Ayam 
dan Si Lembu
jom-jom....

Situasi : di ladang penternakan Manap :)
isu : antara Telur Ayam & Susu Lembu

godek dari En. Google


******************************************************************************
Ayam : manusia ni memang pentingkan diri sendiri!!


Lembu why you said like that??

Ayam : kau tengoklah, apa mereka buat kat aku!!

Lembu : hah !! what they do??

Ayam : aku ni bertelur hari-hari.
aku cadang naklah dapat anak dua tiga ekor or so on lah kan.
orang kata ada la jugak penyambung waris aku bila aku dah tak dak nanti..
Tapi manusia ni memang tak berhati perut.
hari-hari diorang makan telur aku..
macam mana aku nak dapat anak??

Lembualah! you've got a small problem maa !!..

Ayam : what do you mean ??

 Lembu : aku ni, kalau fikirkan lagi malang hang tau.
rasa macam nak bunuh diri je.
nasib baik iman aku ada lagi
Bayangkan, 
hari-hari manusia minum susu aku 
tapi sorang pun tak pernah panggil aku Mummy, 
Mak ka !

Ayam : (dalam hati) tak boleh pakai punya lembu !! 
sial !!


14 comments:

Cik Eliza said...[Reply]

hahaahaha !

terbaik !!!!

ahhahaha!

Rozuan Ismail said...[Reply]

haha..manusia mana la nak mak dia tu lembu..hehe

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

cik eliza : kan..hahha
rozuan : ntah..betul2..haha..pasan lebih ja lembu tuh

suhaiza said...[Reply]

hahahaha..
cinabeng pnya lembu..
ada ati nk ber-anak-kan manusia....

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

hahaha..itulah pasai...
tak hingin kan..
hehe

KizZ said...[Reply]

Haha..siot jek lembu tuh..

Jom sini,
Tong-tong duit,pelik ke?PArt ii

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

haha..memang lembu xsodar diri..nge~~

IMANSHAH said...[Reply]

sedang minum susu lembu ni..jaga tulang bro

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

ye ye susu memang bagus untk tulang..susu anlene ke weh ?? haha

Nurliyana binti Hj Ab Rahim said...[Reply]

hahahahaha....lawak betol...org yg tgh mamun bgn pg pon leh segar bugar terus....

Un Phat Lee said...[Reply]

kah kah kah...lombu lombu

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

yana : ye ka?? mamun kah kamu ??? :)
un phat lee : hehe :)

GaDiS OGi' JoRo' said...[Reply]

hahaha..
sumpah lawak!

Mohd Hazwan Hashim said...[Reply]

:)